Με την πυκνή γραφή, την ακραία παραμόρφωση και τον κατακερματισμό να αποτελούν τα βασικά στοιχεία των έργων του, ο ζωγράφος Νίκος Μόσχος παρουσιάζει τις νέες του δημιουργίες, στην γκαλερί Xippas.

Γεννημένος στο Ηράκλειο της Κρήτης, το 1979, ο Νίκος Μόσχος σπούδασε ζωγραφική και φωτογραφία στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, έχει πραγματοποιήσει δύο ατομικές εκθέσεις και έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ακολουθώντας τη γλώσσα της παραδοσιακής ζωγραφικής, αποτυπώνει στα έργα του τα -συνειδητά ή ασυνείδητα- προσωπικά του βιώματα με χώρους και ανθρώπους, χρησιμοποιώντας ένα εικαστικό λεξιλόγιο, που απορρέει από το σύνολο της πολιτισμικής δραστηριότητας, την ποίηση και τη λογοτεχνία, τη μυθολογία και τη θρησκεία και την ιστορία της τέχνης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Ένα απέραντο ζωγραφικό «σφαγείο»

 

Στη νέα σειρά έργων του, ο καλλιτέχνης αποστασιοποιείται λίγο από την κραυγαλέα και αλληγορική του έκφραση και βάζει σε δεύτερο πλάνο το βιωματικό στοιχείο, εστιάζοντας στην αφύπνιση ενός συλλογικού ενστίκτου, σε μια σύγχρονη πλέον προσέγγιση των κοινωνικοπολιτικών δομών.

Στο κείμενο του καταλόγου της έκθεσης, ο ιστορικός τέχνης Θανάσης Μουτσόπουλος σημειώνει: «Στη ζωγραφική του Νίκου Μόσχου συνθλίβονται ανθρώπινες σάρκες, μηχανές, αυτοκίνητα, χάλκινα πνευστά μουσικά όργανα και ερείπια νεόδμητων κτιρίων. Η παραμόρφωση του αρχιτεκτονικού χώρου και της οπτικής ευρύτητας, που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια, φτάνει εδώ, σε αυτήν την έκθεση, σε μια οριακή αποδόμηση μορφών και συμβόλων. Αυτό το απέραντο σφαγείο, όπου χρώματα, σχήματα και πληροφορίες σαρώνονται, θα μπορούσε να ανοίξει επιμέρους συζητήσεις για το κάθε ένα από τα βασικά θέματα της ζωγραφικής του Μόσχου».