Κίκα Κυριακάκου

 

Το εντυπωσιακό, ζοφερό και πολυσύνθετο ζωγραφικό σύμπαν του καλλιτέχνη Νίκου Μόσχου

παρουσιάζεται στη νέα έκθεσή του στην γκαλερί Xippas (Π. Ιωακειμ 53, Κολωνάκι) μέχρι τις 26 Ιανουαρίου 2013. Αποτελείται από μηχανές, ανθρώπινες μορφές, αντικείμενα, οχήματα, κτίρια και σύμβολα, τα οποία μοιάζουν να παραμορφώνονται και να αποδομούνται.





Πώς ερμηνεύει όμως ο ίδιος τη νέα του δουλειά; «Τα νέα έργα θα τα χαρακτήριζα ως την εξέλιξη όσων έχουν προηγηθεί τα τελευταία επτά με οκτώ χρόνια, δεδομένων των προσωπικών αλλά και των ευρύτερων ανησυχιών. Στη προσπάθεια να επιτύχω μια πιο άμεση έκφραση συναισθημάτων και συνειρμών παραδόξως οδηγήθηκα σε παραστάσεις πιο πολυσύνθετες. Τη θέση των παραμορφωμένων μορφών παίρνουν τώρα αφηρημένα σχήματα, μηχανήματα και φιγούρες που στοιχειοθετούν μεγαλύτερους οργανισμούς μέσα σε ασαφείς χώρους».

Σχετικά με τις επιρροές και τις αναφορές στο έργο του επισημαίνει: «Θα χρειαζόταν αρκετός χρόνος, καθώς είναι πολλές και δεν περιορίζονται αποκλειστικά στο χώρο της τέχνης. Κατά τα φοιτητικά χρόνια χάζευα ατελείωτες ώρες τον Τιντορέτο, τον Γκρέκο, τον Γκόγια, καθώς επίσης και δείγματα των ανώνυμων (σε εμάς) μινιατουριστών της βυζαντινής τέχνης. Στις αρχές της τελευταίας επταετίας με απασχόλησαν περιπτώσεις όπως ο Ντιξ και ο Μπέκμαν και εκεί, νομίζω, σταματάει η έντονη μελέτη στην εργογραφία μεγάλων καλλιτεχνών. Θεωρώ επίσης σημαντικά για την εξέλιξή μου τα έργα του Κάφκα και κάποιων μουσικών που κατατάσσονται στο μινιμαλισμό. Για τα έργα του 2012 άντλησα, συνειδητά, στοιχεία από τις Τιτανομαχίες της ζωοφόρου της Περγάμου».

Η έκθεση του Νίκου Μόσχου σε μεγάλο βαθμό αντικατοπτρίζει το χάος και την κρίση της σύγχρονης κοινωνίας: «Η σκέψη ενός καλλιτέχνη είναι δύσκολο να μείνει ανέπαφη και έτσι τα έργα σε βάθος χρόνου συντάσσουν ένα είδος ψυχογράμματος όχι μόνο του δημιουργού, αλλά και του ευρύτερου περιβάλλοντος. Ενα από τα παράδοξα τόσο στην τέχνη όσο και στις επιστήμες είναι πως μια τόσο αφιλόξενη πραγματικότητα αποτελεί στο βάθος terra incognita, γόνιμη για έρευνα και στοχασμό».




www.metropolispress.gr